Powierzchnia użytkowa budynku wynosi 4000 m2.
Inwestycja została współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego.
Obiekt nosi obecnie nazwę Fabryka.
FBHU Modehpolmo jako właściciel dba o historię miejsca, w holu budynku znajdują się m.in takie eksponaty jak:
– maszyna do pisania Stoewer
– maszyna do szycia Stoewer
– motocykl Junak
26 lokali o charakterze handlowo-usługowo-biurowym o pow. 7 - 1000 m2
biura na wynajem w niepowtarzalnym klimacie
parking
recepcję
wszelkie udogodnienia dla wynajmujących,
panoramiczną windę
W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się:
przystanki autobusowe i tramwajowe
blisko centrum miasta
Las Arkoński i Park Kasprowicza
dyskonty spożywcze oraz gastronomia
Historia miejsca
Budynek przy al. Wojska Polskiego 184 C zawdzięcza swoje powstanie pewnej rodzinie szczecińskich przedsiębiorców, których miłość do techniki oraz motoryzacji zapoczątkowała największą produkcję pojazdów w historii Szczecina.
Dziesiątego października 1896 roku, przy Falkenwalderstrasse (obecnie aleja Wojska Polskiego) Stoewer otwiera swoją najsłynniejszą i największą fabrykę. Fabrykę, która stała się miejscem kultowym zarówno dla niemieckiej, a później również polskiej motoryzacji. Produkowano tutaj piękne samochody marki Stoewer. Do 1945 roku fabryka Stoewerów wypuściła na rynek ponad 40 modeli samochód, a produkcję szacuję się na ponad 39 tys pojazdów. Fabryka Stoewer jako pierwszy niemiecki producent wprowadził samochód z napędem na przednie koła. Chlubą miasta były silniki V8, tak zwane szczecińskie ósemki, a także słynny szczeciński „maluch“ czyli samochód „Kleiner Stoewer”. Warto również wspomnieć o modelach Sedina, Arkona czy Greif. Samochody Stoewera startowały w rajdach i biły rekordy prędkości.
W czerwcu 1946 roku w dawnym budynku Stoewera został uruchomiony „Państwowy Zakład Przemysłu Motoryzacyjnego“. Przez kolejne lata produkowano tam części do samochodów i traktorów, okucia, łóżka i sprzęty metalowe, aż w roku 1955 decyzją Centralnego Zarządu Przemysłu Motoryzacyjnego fabryka w Szczecinie została wybrana jako miejsce produkcji polskiego Harleya. Polski Harley czyli Junak został zaprojektowany w Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Motoryzacyjnego w Warszawie, a zaprezentowany w sierpniu 1954 roku na wystawie X lecia we Wrocławiu. Szczecińska Wytwórnia Sprzętów Metalowych, bo tak wówczas nazywał się zakład, w 1958 roku zmienia nazwę na SFM –Szczecińska Fabryka Motocykli.
al. Wojska Polskiego 184 C, Szczecin
Wynajem powierzchni
Małgorzata Strzelczyk
Odwiedź nas!
© 2023 Fabryka. Wszelkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie Virtual People. Polityka Prywatności